روزنامه چی

این وبلاگ به صورت موقت جهت انجام تکالیف درسی مربوط به درس روزنامه نگاری الکترونیک است.

روزنامه چی

این وبلاگ به صورت موقت جهت انجام تکالیف درسی مربوط به درس روزنامه نگاری الکترونیک است.

روزنامه نگار کوله پشتی (خلاصه کنفرانس)

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۵۰ ب.ظ

کلیات:

در عصر ارتباطات، سرعت انتقال اطلاعات و اخبار ایجاب می کند که روزنامه نگاران دست به ابداعاتی بزنند که از قافله عقب نمانند. در این دوران شتاب مخاطب منتظر درج اخبار در رسانه ما نمی ماند. از این رو همواره باید به فکر راهی بود که خبر را از سایر رقبا زودتر منتشر کرد. یکی از این راه ها استفاده از روش روزنامه نگاری کوله پشتی است.

تاریخچه:

بیل جنتیل (Bill Gentile) روزنامه نگار و عکاس با تجربه در سال 1995روزنامه نگاری کوله پشتی را پایه گذاری کرد. او بیش از سی سال تجربه عکاسی خبری داشت و با استفاده از تجهیزات قابل حملی که در یک بسته یا کیف قابل جا دادن باشد، توانست نام خود را به عنوان مبدع این روش ثبت کند. او در واقع یک اتاق خبر را با خود حمل می کرد.

تعریف:

روزنامه نگار کوله پشتی روزنامه نگاری حرفه ای است که توانایی کار با ابزارهای مختلف عکاسی، فیلم برداری، ضبط صدا، تدوین، کار با رایانه و اینترنت را دارد. در محل خبر، گزارش و به طور کلی خوراک رسانه را تهیه، تدوین و آماده می کند و آن را منتشر می کند.

برای مطالعه بیشتر در این مورد می توانید به: سایت ارتباطات آنلاین و وبلاگروزنامه نگاری الکترونیک  مراجعه کنید.

این مطلب خلاصه ای از کنفرانس کلاسی درس روزنامه نگاری الکترونیک است.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی